آموزش 3dmax

دستور weld در تری دی مکس

در بسیاری از مواقع افراد برای ترسیم دیوار با مشکل مواجه می‌شوند، در ترسیم دیوار اگر ورتکس‌ها به یک دیگر متصل نشوند دیوار تو خالی ترسیم می‌شوند و حالت سه بعدی آن‌ها به درستی نمایان نمی‌گردد. این مشکل در بسیاری از مواقع در هنگام مدل‌سازی پیش می‌آید اما چون دیوار یکی از متداول‌ترین موارد در ترسیم یک بنا است ما این به این مورد اشاره کردیم. حال شاید برای شما سوال پیش بیاید برای اتصال دو ورتکس در‌ تری دی مکس باید از چه دستوری استفاده کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید ذکر کنیم بهترین گزینه برای شما استفاده از دستور weld در‌ تری دی مکس می‌باشد. در این محتوا ما تصمیم داریم فرمان weld در‌تری دی مکس را به شما معرفی کنیم و نحوه کار با این دستور را به شما آموزش دهیم، در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این محتوا با ما در وب سایت معماریست همراه باشید.

کاربرد دستور weld در‌ تری دی مکس چیست؟

در ابتدا محتوا ذکر کردیم که این دستور برای اتصال دو ورتکس در‌ تری دی مکس مورد استفاده قرار داده می‌شود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید بعد از ترسیم چند ضلعی با استفاده از دستور لاین، ورتکس آخر به ورتکس اول متصل نمی‌شود. برای اتصال دو ورتکس در‌ تری دی مکس باید از دستور weld در‌ تری دی مکس استفاده کنید.

کاربرد دستور weld در‌تری دی مکس چیست؟
کاربرد دستور weld در‌تری دی مکس چیست؟

نحوه استفاده از دستور weld در‌ تری دی مکس

برای این که بتوانید از دستور weld در‌ تری دی مکس استفاده کنید باید بعد از ترسیم خطوط مورد نظر بر روی گزینه ورتکس کلیک کنید، این گزینه در تصویر زیر با عدد شماره ۱ نمایش داده شده است. در مرحله دوم باید ورتکس ها را انتخاب کنید که در تصویر زیر این بخش هم با عدد شماره دو مشخص شده است. 

نحوه استفاده از دستور weld در‌تری دی مکس
نحوه استفاده از دستور weld در‌ تری دی مکس

در ادامه باید دو ورتکس را انتخاب کنید و میزان weld را بر روی  0.1  قرار دهید. در ادامه بر روی دکمه weld کلیک کنید تا دستور اجرا شود.  

بعد از این که دستور اجرا شد اتصال دو ورتکس د ر‌تری دی مکس انجام می‌شود شاید برای شما سؤال پیش باید که چگونه می‌توان متوجه شد که اتصال دو ورتکس در‌ تری دی مکس انجام شده است. برای فهمیدن این مسأله می‌توانید دو راه را پیش بروید. راه اول کلیک بر روی یکی از دو ورتکس است که تصمیم داشتید آن را weld کنید. بعد از کلیک اگر با استفاده از دستور MOVE یکی از ورتکس‌ها را حرکت دهید هر دو ورتکس حرکت می‌کنند. روش دوم، مشاهده کردن دو ورتکس سبز بعد از اجرای دستور weld در‌ تری دی مکس است. که دو ورتکس سبز را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

نتیجه‌گیری

در این محتوا اطلاعات دقیقی در مورد دستور weld در اختیار شما قرار دادیم و نحوه اتصال دو ورتکس در‌ تری دی مکس را با استفاده از متن و تصویر به شما آموزش دادیم. این نکته را در نظر داشته باشید اگر تصمیم دارید نرم‌افزار‌تری دی مکس را به صورت آکادمیک و اصولی یاد بگیرید پیشنهاد می‌کنیم در دوره آموزش‌ تری دی مکس آکادمی معماریست شرکت نمایید. در نهایت‌ امیدواریم محتویات موجود در این مقاله بتواند به شما کمک کند تا با دید باز و آگاهی کامل از این دستور در مدل‌سازی‌های خود استفاده نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

سعید رهبر

خیلی خوشحالم که در وب سایت من به اطلاعاتی از معماری دست میابید و امیدوارم بتونم روز به روز به اطلاعات شما بیفزایم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا