آموزش 3dmax

بررسی علت باز نشدن تری دی مکس

این روز ها بسیاری از افراد با مشکل باز نشدن 3dmax مواجه می شوند و در تلاش هستند تا علت باز نشدن تری دی مکس را پیدا کنند. این نکته را در نظر داشته باشید تری دی مکس نرم افزار بسیار جامع و کاملی است و مشکل باز نشدن فایل مکس می تواند دلایل زیادی داشته باشد که شما باید زمانی که با این مشکل مواجه می شوید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. این نکته را در نظر داشته باشید ما در این محتوا تصمیم داریم دلیل باز نشدن نرم افزار تری دی مکس را مورد بررسی قرار دهیم. در نتیجه پیشنهاد می کنیم تا پایان این محتوا با ما در وب سایت معماریست همراه باشید.

دلیل باز نشدن نرم افزار تری دی مکس

همانطور که ذکر کردیم باز نشدن نرم افزار تری دی مکس دلایل گوناگونی دارد. شایان ذکر است بدانید دلایلی همچون کرک کردن اشتباه نرم افزار تری دی مکس، ضعیف بودن سخت افزار کامپیوتر، نصب پلاگین و اسکریپت های ناشناخته بر روی نرم افزار تری دی مکس میتواند جزو دلایل باز نشدن نرم افزار تری دی مکس باشد. در ادامه اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نصب پلاگین و اسکریپت‌های ناشناخته روی نرم‌افزار تری دی مکس

اولین علت باز نشدن تری دی مکس مربوط به نصب پلاگین و اسکریپت‌های ناشناخته روی نرم‌افزار تری دی مکس می شود. توجه داشته باشید این پلاگین‌ها و اسکریپت‌ها ممکن است با نرم‌افزار تری دی مکس سازگار نباشند و باعث بروز مشکل در اجرای نرم‌افزار شوند. در نتیجه سعی کنید قبل از نصب هر گونه پلاگین یا اسکریپت حتما از سازگار بودن آن با نرم افزار تری دی مکس که بر روی سیستم خود نصب کرده اید مطمئن شوید. 

رفع مشکل باز نشدن تری دی مکس
رفع مشکل باز نشدن تری دی مکس

کرک کردن اشتباه برنامه تری دی مکس

معقوله کرک کردن نرم افزار تری دی مکس برای بسیاری از افراد دشوار است زیرا این کار مشکلات خاصی را به دنبال دارد. برای نصب و کرک کردن نرم افزار تری دی مکس میتوانید پست و ویدیو آموزش نصب تری دی مکس را مشاهده کنید. در ادامه بهتر است ذکر کنیم کرک کردن اشتباه برنامه تری دی مکس نیز می‌تواند باعث بروز مشکل باز نشدن نرم‌افزار شود. کرک‌های اشتباه ممکن است باعث آسیب دیدن فایل‌های نرم‌افزار شوند و نرم‌افزار را از کار بیاندازند. در نتیجه سعی کنید در هنگام نصب و کرک کردن این نرم افزار به تمام نکات دقت داشته باشید. البته بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم دلیل باز نشدن تری دی مکس می تواند مربوط به فعال سازی 30 روزه نرم افزار هم باشد. همانطور که میدانید زمانی که نرم افزار را نصب میکنید شرکت اتودسک مهلت 30 روزه برای استفاده رایگان از نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد که بعد از اتمام مهلت 30 روزه، نرم افزار به صورت اتومکاتیک بسته می شود.

ضعیف بودن سخت افزار مانند (کارت گرافیک یا رم کامپیوتر)

یکی از متداول دلایل باز نشدن نرم افزار تری دی مکس سخت افزار ضعیف می باشد. برای اجرای نرم افزار تری دی مکس باید کانفیگ (سخت افزار) نسبتا قدرتمندی داشته باشید. البته ما در یک پست سیستم مناسب برای اجرای نرم افزار تری دی مکس را بررسی نموده ایم. در ادامه بهتر است ذکر کنیم اگر کامپیوتر شما دارای کارت گرافیک یا رم ضعیف باشد، ممکن است نرم‌افزار تری دی مکس به درستی اجرا نشود و شما با مشکل باز نشدن تری دی مکس مواجه شوید.

علاوه بر دلایل ذکر شده، دلایل دیگری نیز می‌تواند باعث بروز مشکل باز نشدن تری دی مکس شود. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیب دیدن فایل‌های نرم‌افزار
  • مشکل در نصب نرم‌افزار
  • مشکل در تنظیمات نرم‌افزار
  • مشکل در سیستم عامل کامپیوتر

 

بیشتر بخوانید: آموزش فرمان Edit poly

 

رفع مشکل باز نشدن تری دی مکس

در این بخش از محتوا تصمیم داریم بعد از پیدا کردن علت باز نشدن نرم افزار تری دی مکس به سراغ رفع مشکل باز نشدن تری دی مکس برویم. این نکته را در نظر داشته باشید در ادامه سه روش به شما معرفی خواهیم کرد که با انجام یکی از این سه روش می تواند مشکل باز نشدن تری دی مکس را برطرف کنید. البته باید به تمام موارد ذکر شده توجه ویژه داشته باشید.

اجرای نرم افزار تری دی مکس با تنظیمات پیش فرض

در ابتدا برای رفع مشکل باز نشدن تری دی مکس پیشنهاد می کنیم به سراغ تنظیمات نرم افزار تری دی مکس بروید. البته باید بدانید این روش برای زمانی است که نرم‌افزار تری دی مکس به طور کلی باز نمی‌شود. در این روش، شما باید عبارت 64bit را در پوشه محل نصب نرم‌افزار تری دی مکس به عبارت Backup تغییر دهید. این کار باعث می‌شود که نرم‌افزار تری دی مکس در حالت 32bit اجرا شود. اگر این روش مشکل را برطرف کرد، می‌توانید عبارت 64bit را به حالت قبلی خود برگردانید.

ارتقای کارت گرافیک

بسیاری از افراد اطلاعاتی نسبت به کارت گرافیک مناسب برای اجرای نرم افزار تری دی مکس نیستند و به علت ضعیف بودن کارت گرافیک با مشکل باز نشدن تری دی مکس مواجه می شوند.  شایان ذکر است بدانید ما در یک پست بهترین کارت گرافیک برای تری دی مکس را معرفی و بررسی کرده ایم که می توانید  آن پست را مطالعه کنید. در ادامه به سراغ ارتقای کارت گرافیک می رویم، این روش برای زمانی است که روش اول مشکل را برطرف نکرد. در این روش، شما باید درایور کارت گرافیک خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید. همچنین می‌توانید نرم‌افزار تری دی مکس را تعمیر کنید. برای تعمیر نرم‌افزار تری دی مکس، باید آن را از کنترل پنل ویندوز حذف کرده و سپس دوباره نصب کنید.

اجرای openGl برای رفع مشکل باز نشدن تری دی مکس

این روش یک راه حل موقت است. در این روش، شما باید نرم‌افزار تری دی مکس را با استفاده از OpenGL اجرا کنید. OpenGL یک API گرافیکی است که توسط بسیاری از کارت‌های گرافیک پشتیبانی می‌شود. اگر این روش مشکل را برطرف کرد، می‌توانید آن را به عنوان یک راه حل دائمی استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت اسکریپت و پلاگین در تری دی مکس

 

چند نکته مهم برای جلوگیری از مشکل باز نشدن تری دی مکس

اگر میخواهید کمتر با مشکل باز نشدن تری دی مکس مواجه شوید بهتر است بدانید باید به برخی از نکات توجه ویژه داشته باشید برای مثال پیشنهاد می کنیم  همیشه از آخرین نسخه نرم‌افزار تری دی مکس استفاده کنید. از سوی دیگر نباید پلاگین‌ها و اسکریپت‌های ناشناخته را نصب کنید. این نکته را در نظر داشته باشید با بروز نگه داشتن درایور کارت گرافیک خود میتوانید از بروز مشکل باز نشدن تری دی مکس جلوگیری کنید. در نهایت هم بهتر است سیستم خود را به طور مرتب اسکن کنید تا از وجود ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب جلوگیری نمایید.

نتیجه گیری

در این محتوا اطلاعات کامل در مورد علت باز نشدن تری دی مکس در اختیار شما قرار دادیم. از سوی دیگر با ذکر موارد مختلف روش های رفع مشکل باز نشدن تری دی مکس را هم ذکر نمودیم. در ادامه اگر تصمیم دارید هیچ وقت با این مشکلات مواجه نشوید پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش تری دی مکس شرکت کنید تا به یک تری دی آرتیست حرفه ای تبدیل شوید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

سعید رهبر

خیلی خوشحالم که در وب سایت من به اطلاعاتی از معماری دست میابید و امیدوارم بتونم روز به روز به اطلاعات شما بیفزایم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا