آموزش 3dmaxآموزش V-RAYمقالات آموزشی

آموزش رندر گرفتن در تری دی مکس

با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز که با نرم افزار تری دی مکس مدل سازی سه بعدی خود را انجام میدهند ، در بسیاری از مواقع برای شما کاربران عزیز سوال به وجود می آید که چگونه در تری دی مکس رندر بگیریم و دوست دارید رندرگیری در تری دی مکس را یاد بگیرید ، نحوه رندر گرفتن با تری دی مکس  بسیار ساده است و ما قصد داریم در این محتوا به آموزش رندر گرفتن در 3dmax بپردازیم ، لازم به ذکر است که بدانید ما در این این محتوا قصد داریم از دوربین هم استفاده کنیم و روش دوربین گذاری در محیط مکس را هم به شما آموزش دهیم اما به تنظیمات آن دست نمیزنیم ، پس تا پایان آموزش رندر گرفتن در تری دی مکس با ما باشید.

آموزش رندر گرفتن در تری دی مکس :

در آموزش رندر گرفتن در تری دی مکس در اولین گام باید یک پلان یا یک جسم را باید در یکی از viewport ها داشته باشیم پس درنتیجه باید یک آبجکت را در نرم افزار ایجاد کنیم برایاین کار با استفاده از منوی Create وارد قسمت Geometry میشویم و با استفاده از باکس ترسیمی Geometry یک باکس که در تصویر زیر با عدد شماره 3 نمایش داده شده است را در viewport ترسیم میکنیم ، این Box را میتوانید در تصویر زیر در viewport پرسسپکتیو که با عدد شماره 4 نمایش داده شده است.

آموزش رندر گرفتن در تری دی مکس

نحوه رندر گرفتن با تری دی مکس :

در این مرحله از کار قصد داریم یک دوربین در محیط برای render گیری قرار دهیم ، برای این انجام این کار باید در وحله اول با استفاده از منوی Create زیر منوی Camera که در تصویر زیر با عدد شماره 2 نمایش داده شده است دوربین physical camera را که در تصویر زیر با عدد شماره 3 نشانه گذاری شده را انتخاب کنید ، برای ترسیم این دوربین میتوانید با کلیک و درگ  این دوربیت را ترسیم کنید ، لازم به ذکر است برای ترسیم دوربین physical camera از منوی TOP استفاده کنید تا به آبجکت مورد نظر مسلط باشید ، با کلیک کردن بر روی خود دوربین و فعال کردن ابزار Move میتوانید آن را حرکت دهید که در تصویر زیر با عدد شماره 4 نمایش داده شده است ، برای تنظیم نقطه دید هم میتوانید از مربع کوچکی که در تصویر زیر با عدد شماره 5 نمایش داده شده استفاده کنید.
برای فعال کردن دوربین و تنظیم دید آن اگر ب تصویر پرسپکتیو توجه کنید ما از لنز دوربین به جسم در حال نگاه کردن هستیم شما با فشردن دکمه C که مخفف Camera است میتوانید از قاب لنز به محیط نگاه کنید که در تصویر زیر با عدد شماره 6 نمایش داده شده است

نحوه رندر گرفتن با تری دی مکسAutodesk

آموزش رندر گرفتن در 3dmax :

در این بخش از کار ما قصد داریم از این Box رندر بگیریم برای این کار در ابتدا باید بر روی گزینه Render setup که در تصویر زیر با عدد شماره 1 نمایش داده شده است کلیک کنید و بعد از کلیک ما صفحه Render setup که در تصویر زیر با عدد شماره 2 نمایش داده شده باز میشود ، در داخل این صفحه دکمه ای به نام Render وجود دارد که با عدد شماره 3 نمایش داده شده است باکلیک بر روی این دکمه میتوانید به راحتی برای render گرفتن استارت بزنید حال کافیست فقط بر روی این گزینه کلیک کنید.آموزش رندر گرفتن در 3dmax

چگونه در تری دی مکس رندر بگیریم :

در این قسمت از رندرگیری در تری دی مکس با بر روی گزینه Render کلیک کرده ایم و همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید نرم افزار در حال رندر گرفتن از محیطی میباشد که توسط لنز دوربین قابل به مشاهده است ، قسمتی که در تصویر زیر با عدد شماره 1 نمایش داده شده است در حال انالیز تصویر برای رندر کردن میباشد و صفحه ای که در تصویر زیر با عدد شماره 2 نمایش داده شده است تصویر پایانی رندر ما میباشد

چگونه در تری دی مکس رندر بگیریمپیشنهاد میشود مقالات آموزش لایه بندی در تری دی مکس و آموزش لایه بندی در اتوکد مطالعه کنید

3/5 - (5 امتیاز)

سعید رهبر

خیلی خوشحالم که در وب سایت من به اطلاعاتی از معماری دست میابید و امیدوارم بتونم روز به روز به اطلاعات شما بیفزایم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا